AfrikaBurn //

Bijna is het weer lente. Nog een paar maandjes en het festival seizoen begint weer. Ik kan niet wachten, maar eigenlijk wil ik maar 1 ding. Geen Solar of Lowlands, maar AfrikaBurn. Het festival der festivals. Geen commerciƫle ellende maar een festival zoals het hoort te zijn.

Ik heb helemaal niets met pasen, maar pasen 2011 was anders. Ik liep stage in Kaapstad en had 2 weken vakantie. Ik had net een festival van 3 dagen achter de rug (Vortex) en had een aantal dagen nodig om daarvan bij te komen. Maar helaas, 2 dagen later vertrok ik naar AfrikaBurn. Dit was vanaf Kaapstad 5 uur rijden waarvan 3 uur over een zandweg.

Vanaf toen moest ik het doen zonder klok, telefoon, stromend water en geld. Het was zo fijn om eens 5 dagen geen geld nodig te hebben. Alleen maar ruilen en delen. Ik heb een sigaret geruild voor een oorbel, midden in de nacht mais gegeten van iemand die een braai mee had genomen en space cookies gekregen van jongens die ze per fiets uitdeelde. Het was heerlijk om weer eens een stukje te fietsen, op een fiets die ik natuurlijk ook even geleend had. Chillen en dansen, dat heb ik 5 dagen gedaan en het enige wat ik wil doen met koninginnedag 2012 is mijn tentje afbreken na 5 dagen AfrikaBurn. Hieronder een kleine sfeerimpressie :)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten