Berlijn, de stad van de vierkwartsmaat //

Berlijn. De stad van techno, de muur en de rauwe sfeer. Je moet er van houden, en ik hou ervan! Het is een mooie, creatieve stad vol verassingen. Op 29 december ging ik voor de derde keer naar Berlijn. Precies, om nieuwjaar te vieren. We hebben er een 5 daagse trip van gemaakt om naast het uitgaan toch nog wat van de stad te kunnen zien. Ik heb mijn best gedaan maar dat laatste is mislukt.

31 december om 0.00 uur stonden we netjes net als meer dan 1 miljoen andere mensen bij Brandenburger Tor. Tranen in mijn ogen kreeg ik er van. Natuurlijk waren we erg laat en stonden we helemaal achter aan dus mochten we op een groot scherm genieten van slechte artiesten als Bobo. Gelachen heb ik wel, dat dan weer wel. Klik dus vooral even op de link.

Maaaar..Tresor heeft al mijn tranen gedroogd. Harde technobeats tot in de vroege uurtjes. Berlijn staat bekend om zijn techno, na de val van de muur werd Berlijn de stad van de vierkwartsmaat. En dat was te merken want met mij waren er veel andere Nederlandse technoliefhebbers die het nieuwe jaar liever begonnen buiten Nederland. Berlijn heeft dan ook de ideale ingrediĆ«nten om je een weekendje uit te kunnen leven: clubs in oude fabriekspanden, non-stop stroboscoop, geen sluitingstijden en goedkope appartementen.  

Tips ter voorbereiding:
  • Boek een vlucht, ga met de trein via NS Hispeed of met de auto. 8 uurtjes rijden. Prima te doen dus. Liften is natuurlijk ook nog een optie.
  • Ga naar http://www.ferienwohnung-24-berlin.com voor betaalbare appartementen in het centrum. Kijk dan vooral naar de wijken Mitte, Friedrichshain en Kreuzberg.
  • Zoek op internet naar technoclubs of zorg voor connecties in Berlijn. Voorbeeld: Tresor, Panoramabar/Berghain, Watergate, Weekend.
  • Ga na een paar uurtjes slaap de stad in en laat je meeslepen door de mooie creatieve stad, eet een hapje in een van de vele restaurantjes en herhaal nr 3, en 4 en 3 en 4 en 3...

Onder het mom van een goede film zegt meer dan 1000 woorden, hier een filmpje! 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten